vrijdag 7 november 2014

BOEKREVIEW: "Matched"

Hoi allemaal!
Ik heb jullie al eerder iets verteld over de "Matched" serie van Ally Condie.
Ik heb het eerste boek, genaamd "Matched" uigelezen en vandaag ga ik dat voor jullie reviewen!

 

Dit boek gaat over een wereld waar de overheid, genaamd "De Unie" alles controleert. Ze kiezen met wie je gematched wordt, maar bepalen ook hoeveel kinderen je mag hebben, hoe oud je wordt en zelfs wat je eet!
Het systeem zit vrij strikt in elkaar, maar de mensen lijken over het algemeen gelukkig en er zijn weinig problemen.


Cassia is 17, wat betekent dat zij binnenkort zal gematched worden en dat vindt ze helemaal fantastisch!
Maar een boek zou geen boek zijn als er geen probleem de kop op stak! Cassia heeft een groot probleem; ze wordt namelijk gematched aan twee verschillende mensen!
Het komt erop neer dat ze zelf maar moet uitzoeken hoe het zit. Hoe verder ze zoekt, hoe meer ze te weten komt over de Unie (die haar overigens nog altijd bespioneert) en de imperfecties van de Unie.
Op het einde van het boek moet ze dan eindelijk kiezen wie ze wil en wat ze met haar leven gaat doen.

Ik vond haar keuze erg voor de hand liggen en dus verbaasde het me niet heel erg.
Ik vond het ook wel jammer dat dit boek zo goed lijkt op "Delirium" van Lauren Oliver. Het leek wel of ik "Delirium" gewoon een tweede keer las.

Het tweede boek, "Crossed", ligt al klaar en nadat ik het heb gelezen komt hier ook een boekreview over online!
Heb jij de serie al gelezen? Zo ja, wat vind jij ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten