donderdag 10 juli 2014

BOEKREVIEW: "Drie graven vol" van Jamie Mason

Hi allemaal!
Vandaag heb ik voor jullie een eerste boekreview. Ik wil jullie graag meer vertellen over het boek "Drie graven vol" van Jamie Mason.
Toen ik deze thriller zag liggen in de boekenwinkel, dacht ik meteen dat het wel iets voor mij zou zijn. Hij ging enkele minuutjes later vlot over de toonbank.

Jamie Mason is een jongedame waar ik nog nooit eerder over had gehoord. Als fanatieke lezer kan dit twee dingen betekenen: een nieuwe obsessie of een teleurstelling van jewelste.


In dit boek worden twee lijken ontdekt in de tuin van een jongeman die Jason Getty heet. Alleen zijn geen van de twee lijken het lichaam dat hij daar zelf begraven had.
Het boek neemt je mee naar de periode voor alle gebeurtenissen. Zowel het verhaal van de twee lijken en hun moordenaar als Jason Getty komen aan de beurt.
En dan is er nog het probleem van de rondneuzende weduwe die te dicht bij alle geheimen komt.

Ik zal even heel eerlijk zijn: ik heb het boek niet volledig gelezen. Ik heb 318 van de 376 pagina's gelezen maar ik raakte er maar niet door.
Het boek zelf vind ik heel erg interessant, maar het gaat allemaal ietsje te traag. Ik hou van verhalen die draaien en keren waardoor het plot meteen heel anders is dan je eerst dacht. Hier is dat niet zo. Ik vind ook dat er soms zodanig afgeweken wordt dat het een beetje saai en vermoeiend word. Ik kan me niet vijf pagina's lang op beschrijvingen focussen.
Best jammer, want het verhaal zelf leek me heel interessant. Na drie weken mezelf te dwingen om het boek te lezen heb ik het boek gewoon neergelegd en heb ik het opgegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten