zondag 20 juli 2014

BOEKREVIEW: "IJzerkoning" van Julie Kagawa

Hi allemaal! Vandaag review ik voor jullie het eerste boek van de "Iron Fey" serie, geschreven door Julie Kagawa. 

 
Dit boek is het eerste boek uit een vierdelige serie. Ik heb dit boek net uitgelezen en hoewel ik het misschien niet 100% verwachtte, heeft dit boek me heel erg verrast!
Allereerst wil ik even vermelden dat ik de cover heel mooi vind. De kleuren zijn heel leuk (ze verschillen trouwens ook per boek in de serie) en er zijn echt hele mooie details in verwerkt.
Zo wordt bijvoorbeeld elk hoofdstuk aangekondigd met een zwierig patroontje op de pagina, heel leuk! 


Het boek gaat over een meisje, Meghan Chase, dat snel 16 jaar oud zal worden. Ze droomt van een sweet sixteen, maar die zal ze niet krijgen. Ze heeft geen geld genoeg, ze is maar een beetje een kneusje op school,...
Gelukkig heeft ze wel één hele goede vriend, Robbie. Een vriend die alles voor haar doet en haar steeds "prinses" noemt. Hij stelt voor om haar verjaardag samen te vieren, maar algauw verandert alles! Meghan begint dingen te zien die er niet zijn volgens anderen en ze denkt dat ze langzaamaan gek wordt. Haar broertje ziet ze ook en zelfs Robbie lijkt betrokken te zijn. 
Wanneer haar broertje plots een eng kind geworden lijkt te zijn en Meghan in het been bijt, vraagt ze Robbie om hulp.
Ze vraagt 'm wat er aan de hand is en voor ze het weet zit ze in een hele andere wereld. Een levensgevaarlijke wereld van de fae waar er dodelijke wezens op de loer liggen om op een zwak en onberekend moment toe te slaan. In die wereld moet ze haar échte broertje terug zoeken en moet ze weerstand bieden aan een dreigend gevaar van buitenaf.


Het lijkt heel saai zoals ik het probeer te vertellen omdat ik niet te veel wil verklappen, maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik dit boek prachtig vond! Heel verrassend met momenten en vooral leuk en vlot geschreven. Een beetje verbeelding is vereist, maar dat moet geen probleem zijn! Ik kijk alvast uit om het vervolg te lezen.
Ik kocht de volledige serie en die kostte me €40. De serie bevat 4 boeken! Heb jij nog aanraders als het op boeken aankomt?
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten