maandag 28 juli 2014

BOEKREVIEW: IJzerprins

Hier ben ik dan... Met een boekreview van het allerlaatste boek in de "Iron Fey" serie van Julie Kagawa. Dit boek heet "IJzerprins".
De eerste drie boeken waren geschreven uit het standpunt van Meghan. Zij heeft me meegenomen op een paar rollercoasters, maar dit boek is niet uit haar standpunt geschreven.
Het is geschreven uit het standpunt van Ash, de Winterprins die nu haar vriend is - ondanks alle regels.


In het voorlaatste boek, de "IJzerkoningin", heeft Meghan een manier gevonden om IJzermagie en Zomermagie samen te laten werken.
Zo is ze koningin geworden van de IJzerfae. Maar voor Ash en Puck is IJzermagie nog altijd dodelijk.
Hoe dan ook, Ash wil niets liever dan Meghan terugkrijgen, al moet hij daarvoor zijn onsterfelijkheid opgeven en een ziel proberen verdienen. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Dit hele boek gaat om de zoektocht naar een ziel, de gevaren, de ervaringen, de twijfels. Onderweg krijgt Ash meer hulp dan verwacht én verliest hij ook meer vrienden dan verwacht.
De vraag is maar of alles uiteindelijk goed komt, en of het het wel allemaal waard is geweest.


Ik vond dit boek heel verfrissend, een keertje geen oorlog en een keertje een blik op de gedachten en gevoelens van een andere persoon. Het verhaal was heel leuk en de raadsels zorgen ervoor dat je moet meedenken met het boek.
Ik heb er echt wel van genoten en ik vond dit boek een mooie afsluiter van de serie! Stiekem ben ik een beetje sip dat de serie nu gedaan is, want het lijkt alsof de personages mijn eigen vrienden zijn geworden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten